Plánování času již zdaleka není výsadou úspěšných manažerů. Rozvoj technologií (a doba jako taková) pokročil natolik, že se bez smysluplného plánování neobejdeme. Tato dovednost se na školách běžně neučí, proto jsem se rozhodla podělit se s vámi o několik life hacků, které můžete snadno využít.
Ráno dělá den
Není to jen oblíbená hláška z reklamy. Ráno máme po regeneračním spánku nejvíce energie, proto se nám úkoly dělají snadněji a rychleji. Tedy za předpokladu, že aplikujeme spánkovou hygienu a jsme díky ní vyspaní. V ranních hodinách je vhodné začínat s náročnějšími anebo nejméně oblíbenými úkoly. Proč? Když uděláte nejobtížnější nebo nejneoblíbenější úkol, zbydou vám na seznamu už jen ty lehčí a příjemnější povinnosti. Také pocit z dobře odvedené práce se dostaví zpravidla po náročnějších úkolech. Využijte vnitřní motivaci, dodává vám energii.
Tajemství rutin
Rutiny lze skvěle využívat k usnadnění a urychlení každodenních povinnosti. Aktivity, které děláte každý den, naplánujte na stejný čas. Vstávání, jídlo, čas na odpočinek, cvičení, čas pro rodinu..) Naplánováním rutin odpadne nutnost přemýšlet co uděláme teď a co potom, zrychlí se rozhodování a v neposlední řadě vám poděkuje i tělo, protože mu umožníte fungovat v rámci biologických vnitřních hodin.
Vysoké nároky snižují efektivitu
Cože? Nemám si dávat vyšší cíle? Vyšší ano, ale vysoké ne. Ulpívání na dokonalosti a zaměřování se na detail, nejen že prodlouží neefektivně čas na zpracování úkolu, ale rapidně snižuje kvalitu vypracování. Jak to? Perfekcionisté nejsou schopni nadhledu a uniká jim možnost vidět práci v celém jejím kontextu. Díky přikládání nadměrného důrazu na detail nestíhají deadline, natož další základní práci.
Zjednoduš si procesy
U všech činností, které vás dnes čekají se snažte najít cestu, jak si ji usnadnit (nevymýšlet vymyšlené) nebo urychlit. Naběháním zbytečných kilometrů denně neoslníte ani metriky ve sportovních hodinkách natož někoho ve svém okolí. Čas šetří chytrá domácnost, konkrétně mobilem ovládaní spotřebiče usnadňující úklid a vaření. Využít můžete IT technologie jako automatické platby, sdílené ekonomické přehledy, google kalendář nebo to do list.
Možností, jak ušetřit čas a zefektivnit svou práci je víc. Pro začátek si vyzkoušejte některou z článku a sami uvidíte, zda vám sedí. Budete-li chtít vyzkoušet další, sledujte instagramový profil Viamea.cz, kde je průběžně sdílím, anebo navštivte online workshop.
Klíčem není prioritizace seznamu úkolů, ale mít své priority v každodenním rozvrhu.
Sdílet článek
Facebook
WhatsApp
Skype
Email
Telegram
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
XING
Print